lördag 22 september 2012

När jag blir stor

"När jag blir stor ska jag göra vad jag vill" brukar det låta ur små munnar. Härligt med drömmar och förhoppningar. Idag insåg jag att det finns "part two" som låter ungefär "när jag blir gammal och rik ska jag göra vad jag vill". Och så  kändes för mig idag när jag gick in på Svensk Hemslöjds butik på Norrlandsgatan 20. Jag fick syn på en yllebrodderad kudde i skyltfönstret och kunde inte låta bli titta närmare. I butiken fanns en hel del fina brodderade saker som du kan se på deras hemsida. Jag bläddrade lite i de böcker som stod vid konstvärken och bara suckade. NÄR ska man hinna med sånt? Kanske när man är lagom gammal och har barnbarn fri helg? Men då ska man ha råd med det också. En sånt fin gör-det-själv kitt för en kudde kostar en tusenlapp. Helt galet pris egentligen. Jag tror knappast att det kommer REAs heller. Men drömma kan man i alla åldrar.

Kikade in på Karin Holmbergs blogg. Hon kan sin sak den damen.



Kudden i skyltfönstret.


Gör-det-själv kittet


Innehållet och priset

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar