söndag 18 december 2011

Städning

Vad har pysselhörnan med städning att göra? Det mesta, eftersom jag inte kunde hitta varken ett stoppnål eller virknål i mitt skrin. Och då kan man inte virka en blomma eller sy ihop en färdigstickad kofta. Jag tog tag i lokala problemet och RENSADE skrinet. Allt fick sin plats i fin ordning. Pedantiskt. Vi får se om det håller i längden. Jag gjorde även märkliga fynd och undrar hur, när och varför prylarna hamnat där. Ja, vad hade min sambos utdragna (för massa år sedan) visdomstanden där att göra? Jag passade på att visa den till min dotter i pedagogisk syfte om munhygien. Hela listan finns nedan.

en del av besväret

Fynden: rökelser från Chinatown i NewYork (kom jag på efteråt),
ögonskydd för solariebesök, snygg nyckel till en okänd dörr,
slipsklämma i form av kniv och gaffel, tjugolapp som origamiskjorta,
sist och inte minst sambons visdomstand

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar