söndag 30 oktober 2011

Löven faller, fingrarna kliar

En hel sommar har gått sedan mitt sista inlägg. Jag insåg att pysslandet hade åkt längst ner i priolistan. Jag kände inget behov sticka eller virka något. Det liksom hör inte sommartiden. Jag sysselsatt mig mestadels ute på vår tomt eller i närmaste sandlåda med min dotter. Hon har blivit självgående och rastlös så det är bara hänga med och minnas de lugna stunder när hon sov gott i vagnen om dagarna. Jag har drömt om att sticka poncho på stickmaskinen, benvärmare och massa andra saker, men tiden bara runnit iväg utan att något har hänt.

Bara nu, när det blir mörkare och mörkare med varje dag känns som att det är dags för lite pyssel igen. Det går ju utmärkt att titta på Tv och göra något annat samtidigt. Det lär bli en virkad mössa till min stora tjej. Den lilla pottan i ullgarn tog två kvällar. Som vanligt hade jag inga mönster, bara en känsla hur man gör.

Jag har tänkt att pynta den med virkade blommor och stass och nitar. Eller brodera kanske något i korsstygn? Ah, jag får beslutsångest av alla de idéerna.

Vi får se vad det blir till slut. Jag hoppas kunna uppdatera snart.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar