lördag 12 februari 2011

Pall-projektet färdigt!

Det blev nästan som tänkt. Nära på... När jag gör något så vet jag aldrig själv hur det kommer att bli i slutändan. Särskilt om jag gör det för första gången. Nu är jag lite mer erfaren och kan även ge lite tips och råd angående möbelmålning.
- köp färg i färghandel. En miniburk borde finnas eftersom det inte går så mycket färg åt så små saker. Jag köpte hobbylack på Panduro och det var ok, men jag undrar hur slitstark pallen kommer vara. Lacken kändes något klibbig flera dagar efter målningen.
- om du vill måla på något, då är acrylbaserad hobbylack (finns på Panduro) den rätta, inte konstnärsfärg. Jag ångrar mig skarpt att jag valde den sista. Jag tänkte rent praktiskt: varför köpa nya om jag har en hel kartong hemma? Det visade sig att målningarna var inte tåliga för någonting. Ajjjj.... vad göra? Köpa lack och måla på. Det fanns en på Panduro (igen) - Oceanlack Varnish Semigloss. Nu hoppas jag att det går att sitta på pallen utan att få myror i/på brallorna.


4 kommentarer:

  1. Tack! Riktigt fint gjort. Jag är övertygad om att Leo kommer att gilla den. Alex gillar den väldigt mycket och jag tror att vi kommer behöva lägga en pall-beställning till honom. ;-)

    /Stefan

    SvaraRadera
  2. Gud, vad fin den blev! Nu blev jag sugen på att skaffa barn! ;) Eller får man beställa utan att ha barn?

    Stefan: Alex fyller år snart! :)

    /Dace

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vad fin den är! Var har du köpt själva pallen? Jag blev sugen på att göra en pall till systersonen i doppresent!:)

    SvaraRadera
  4. Hej Erika!
    Pallen köpte jag på BRISAK - mini Ullared på Värmdö. Kostade 149 sek.

    SvaraRadera