tisdag 15 februari 2011

Min nya leksak

Here it is... min stickmaskin Knittax M2 som jag köpte på Blocket för några hundralappar. Maskinen är från 50-talet men i gott skick, tycker jag. Jag kanske blir förbannad efter ett tag. Jag har inte kommit så långt med stickningen än. Jag insåg att det saknades lite små tillbehör för att underlätta jobbet (funkade inte med vanligt virknål). Verktygen kunde man beställa via nätet (smidigt). Nu gäller det gå igenom hela instruktionsboken som är skriven i fin gammalsvenska... Den första meningen är: "Det är egentligen egendomligt, att handstickningen, som är en av husmors mest tidsödande arbetsuppgifter, inte för länge sedan underlättats genom tillkomsten av en hjälpapparat i stil med symaskin."
Visar upp mina första (stick)bebisar... de ska jag aldrig slänga ;)



1 kommentar:

  1. Jag har en presis likadan, hämtade den igår och testade idag - roligt!

    SvaraRadera