måndag 27 december 2010

Varmt om halsen

Min äldsta dotter önskade sig en polo-krage, helst vit. Ja, varför inte, tänkte jag? Det var på tiden att testa det garn som jag inskaffade för ett tag sedan på Nysta. Jag har aldrig jobbat med merinoull-, microfiber- och cashmere blandning. Det känns inte ens som ull - så mjuk och härlig.
Polokrage är inget svårt plagg. Den krävde en nysta och en 2 kvällar framför TV. Passade på att använda "fjärilmönster" som jag hittade i en bok. Lättstickat och vackert, tycker jag.
Med facit i handen jag måste nog inse att det var inte det mest passande garnet till polokragen. Skulle nog valt mer ullig... det måste ju finnas ej stickiga. Cashmerino garnet passar till härliga bebisplagg.
Min dotter blev nöjd, och det är ju viktigaste, eller hur?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar