lördag 25 december 2010

Godsaker

God JUL allihopa! Tänkte visa upp mina godisskapelser. Jag är amatör och nybörjare inom denna bransch. Enda erfarenheten jag har är ett pepparkakshus som krävde brännskador i mindre skala. Då fick jag lära mig att smällt socker är riktigt varmt, och jag menar RIKTIGT VARMT.

Det som syns på bilderna är Jordnötsbräck och Chokladflakes. Recepten hittade jag i tidningen "Salt&Peppar" 4/2010. Hör av dig om du inte har den men vill ha recepet:)
Jordnötsbräck skapades kvällen innan Julafton med hjälp av sambon. Så himla gott blev det. Däremot Chokladeflakes gjorde jag tillsammans men min äldsta dotter. Det skulle bli hennes "mumsbitar" men jag hade valt allt för mörk choklad - "för starkt, mamma!" Jaha... lyckat och misslyckat på samma gång. Det blev vuxengodis istället. Jag kan dock intyga att dottern hade ingen brist på sötsaker ändå.


1 kommentar: